Order Guidelines

Friday, April 27, 2012

Lari Malam?

Assalamualaikum..

Yes.Lagi 5 hari nak ke dewan Razak yang kelam untuk berjuang menamatkan program IB yang jenuhnya selama 2 tahun nak habiskan. Haih. Sama habis or lebih tepat lagi lebih lambat habis daripada budak matrik tahun 93. Budak2 matrik yang lahir tahun 92 (sebaya kitorang) dah nak dekat setahun dah masuk ijazah. Ohh miyennn (oh man versi Swiper dalam cerita Dora).

Oh ya. Semalam kan, 1st time la kiranya macam buat benda agak adventure sepanjang 2 tahun kat KMS. Ala sebenarnya takda la adventure sangat, tapi sangat menarik! Haha.

Okay malam semalam takde air kat asrama. So macam semua orang panik la sebab esoknya dah la ada majlis restu, macam mana nak mandi? Macam mana nak gosok gigi? Macam mana nak pee-pee? Hahahahaa. So malam semalam (27/04/2012 pukul 12am lebih-lebih sikit), lepas dah lights off, dengar macam bising-bising kat luar bilik. Rupanya dak-dak floor atas cari air, dan malangnya floor kitorang pun takda air. So gua, Izzah dan Farah pun tekad dan nekad nak keluar asrama nak cari air sebab dah tak tahannnn! Haha. Dan perlu juga ke toilet sebab nak basuh kaki. Apa ertinya tido tak basuh kaki?? Tak nikmat langsung ==''

And tengah-tengah malam dengan beta berbaju tido terus menyarungkan jubah hitam dan pakai tudung hitam jugak, Farah dengan seluar tidonye and Izzah, erm nampak normal sikit pakaiannya, n kitorang pun keluar pegi BA (Bangunan Akademik). BA ni kat kawasan lain and asrama kat kawasan lain. Untuk pergi ke BA mesti kena lintas rumah orang putih ni. Beliau jiran asrama kami. Hahaha. Tapi tak pernah berkenalan pun. Mereka nampak misteri ==''

Masa nak keluar dari kawasan asrama tu, tiba-tiba Farah menjerit 'lipas! Lipas!' Then gua dengan Izzah pun nak buat apa lagi, takkan la nak berbaring kat atas jalan tar tu. So kitorang pun melompat-lompat dan jerit-jerit manje sikit la masa tu. Reflex action kayhhh... Ingatkan Farah sebut lipan! Ceh rupanya lipas je pun. Farah kata lipas tu nak panjat kaki gua. Cit. Penyebok punya lipas.

Okay lepas dah reda, terus la jalan kaki nak keluar kawasan asrama ni kan. Okay masa ni tengah melintas depan rumah orang putih ni. Rumah dia ada bela banyak anjing ganas kayh.. Gemor benor menyalak kat orang. Tiba-tiba Farah jerit lagi =='' Dia kata ada something kat kaki dia! Gua pun melompat-lompat laju-laju le sebab takut ada ulat ke apa! Lepas tu Farah gelak-gelak le sebab rupanya kain jubah gua terkena kat kaki dia =.= ha sebab bising-bising tu la, anjing orang putih tu menyalak. Eeee nyampah gile. Kitorang sangat terkejut masa tu, and risau kot-kot pintu pagar rumah tu terbuka, nanti kena kejar dengan anjing lak, so kitorang angkat kaki la.. Kalau masuk lari pecut pun boleh menang kot. Paling gua takleh bla, gua pakai jubah kot. Macam mana nak lari luas-luas kaki tu. Tanpa gua sedari, tengok-tengok masa berlari tu tangan dah angkat hujung bawah jubah tu sampai ke lutut dah. Patut la boleh lari laju..hahaha.. (Ada pakai seluar tido kayh. Jadi kaki tak nampak). Dah la pakai selipar jamban je masa tu.

Bila dah sampai BA, gelak-gelak la. Rasa macam "Wow! Perasaan menjadi budak jahat fly dari asrama malam-malam buta dapat dinikmati!" haha. Okay tu je sebenarnya. Rasa macm best. Haha. Lepas tu pegi la tandas. Tett. Habis cerita.

Eh tapi tak gak, sebab lepas tu hujan tau tak!!!! Balik ke asrama balik memang dalam hujan aaa. Okay dah lama kot tak mandi hujan, and expect rasanya sama je macam masa dulu-dulu mandi hujan masa petang-petang. Sekali, sejuk gila! Tengah malam kot, almost 12:45am kalau tak silap, pastu jalan dalam hujan. Okay seriously sejuk gila. Tak pernah buat kot. Nasib baik tak demam.

And I remember one thing, masa tunggu Farah yang tengah guna toilet, gua dengan Izzah duduk kat foyer depan BA tu. And gua pegang satu tiang chrome ni, and macam bajet monolog luaran la, kata "Kite suke sangat KMS.."

Yes, saya sangat suka KMS. Kawasan dia, environment dia, manusia-manusia dia.. Huu sedihnya dah nak habis kolej T.T

Okay now nak buat balik latihan math. MATH ADALAH SUBJEK 1ST UNTUK EXAM NANTI, DAN MERUPAKAN SUBJEK YANG 1ST HABIS JUGAK UNTUK PAPER 1 DAN PAPER 2.

Apakah signifikannya gua highlight and capslock ayat tu? Sebabnya, lepas ni selama-lamanya takkan belajar math dah!! HAHAHAHAHA!!! Tak sabarnya. kihkih


Entri kalau takde gambar macam tak best je kan? Nah, hadiah dari gua, sebuah kolaj bertajuk.. Kehidupan Beta di PSP (Pusat Sumber Pembelajaran)

Muka bajet baik je la kan kononnya. Heh ==''
Eh baru perasan! Jubah yang gua pakai dalam gambar ni la jubah yang gua bawak lari malam tu! Hahaha!

Assalamualaikum!


(Selipar jamban gua putus hari ni. Rasanya macam dah tau apasal boleh putus tetiba =.=)

No comments:

Post a Comment