Order Guidelines

Monday, April 2, 2012

Trial Exam, Sick Cycle and Grand Dinner OMJAYYY!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

*DALAM ENTRI INI ILIANA MEMEGANG WATAK SEBAGAI GUA*

Sebenarnya hari ni baru 1st day trial. TRIAL? Yes trial exam. Bukannya perbicaraan kes di mahkamah agung. Pernah la last week kot, ada kawan masa kat skola agama rakyat dulu tanya masa chat kat dalam FB,

"Trial? Haha dah macam SPM jek."

Haha kalau ikutkan memang macam skola sistem ni. Tapi itu yang terbaik sebagai persediaan lagi sebulan nak menghadapi real exam. Bahaya kot. 'Future ni future ni!'

Okay sebenarnya semalam (Ahad) baru je kena demam. Tapi bukan demam panas sangat, just demam manjeww-manjewww je. But still la tak larat kan. Tapi gagahkan la jugak bukak buku. Sebenarnya malam masa hari Sabtu tu la startnya. Tiba-tiba selesema lepas tengok budak-budak A-Level kat blok kitorang keluar nak g diorang punya grand dinner (okay will tell u on this later! weee~). Mungkin sebab mandi lewat? hahahaha. Lepas tu sakit tekak. Ha kalau selesema tu bagi gua biasa je. Sebab memang setiap hari akan bersin dan selesema sikit setiap kali lepas mandi dan amik wudhu. Tak tahan sejuk air, mungkin? Haha..

Tu la, selesema tak risau sangat, but once dah kena sakit tekak, BEWARE! Sebab bahana demam bakal menjelma! Okay actually gua dah lama dah reka teori ni. Tak tau la kalau betul-betul dah wujud before ni. Namanya, The Sick Cycle.


Sick cycle ni bermula apabila anda mengalami sakit tekak (bercakap sambil pakai labcoat dengan spek mata tebal). Kalau bernasib baik, ianya pulih and takde kena demam. Tapi selalunya, gua memang akan sakit tekak dulu, lepas tu selesema. Lepas selesema selesema selesema sampai nak habis sekotak tisu Kleenex (cey gua tak pakai pun tissue ni. Saje je guna nama ni sebab gua suka design-design kotak tissue dia), tiba-tiba naiklah suhu badan... Kan dah demam. Bila demam dah habis, akan kena batuk-batuk yang tak henti-henti (pada peringkat ini, anda akan batuk dan mengeluarkan kahak). Arghh tak suka time ni! Tapi lepas dah habis phase batuk-batuk tu, anda akan sihat seperti sedia kala! (Insha Allah!). Korang perasan tak cycle ni? Ke gua sorang je yang macam ni? MUSTAHIL....

(btw comel tak doodle gua lukis kat atas tu?)

Gua sekarang sampai peringkat penghabisan demam dan mungkin esok batuk-batuk? Aaaaa tak suka la buat exam kena macam ni! Asal exam je demam. Dari sem 1 kot.

K k sebenarnya masa Sabtu lepas, A-Level ada grand dinner kat Klana Resort depan KMS ni. Dinner diorang diawalkan sebab jadual exam diorang tak sama untuk semua course yang amik program A-Level kat sini. IB buat lepas habis final exam sebab kitorang punya tarikh exam semua lepas kurang habisnya sebabnya semua amik subjek yang sama. So Sabtu haritu yang dak-dak IB ni pegi la dok kecoh-kecoh kat hujung blok kat aras 2 ni tunggu dak-dak A-Level turun sebab NAK TENGOK DRESS DIORANG. Haha teruja!! Bestnyeee.. seriously rasa tak sabar sangat nak grand dinner! Hehe. Gua dah beli dah long dress gua, tudung pun dah order just belum sampai je lagi. Outerwear je gua tak beli lagi. Oh ya, kasut sekali (gua kena beli kasut sebab kasut gua semua dah terberancai*). Semestinya gua nak shopping kat JJ18 (Jusco Station 18) kat Pengkalan. Wuhuuuu JJ baru bukak dekat dengan rumah! Takyah jauh-jauh g JJ Ipoh lagi. hehe

Okay, sekarang dah masuk fasa akhir kat KMS ni. Wuwuwuwuuu sedih T_T Lagi sebulan je nak final exam, lepas tu dah berpisah dengan kawan-kawan T^T Nanti mesti susah nak jumpe :'(

Okay semestinya gua akan rindu classmates gua ni. I dont know why, but they are too adorable :D maximum cuteness they have. Haha

Will missing u guys!

Assalamualaikum~

*terberancai tu something macam dah hancur laaa.




No comments:

Post a Comment