Order Guidelines

Saturday, March 8, 2014

Dr. Kamaliah T'ng!

Assalamualaikum

Hi. Selamat hari Ahad! Wah hari Ahad hari untuk bergembira bangun lambat. Isn't it? Kakaka. Ceh orang yang ada kelas 6 hari seminggu je yang faham menghargai nikmatnya hari Ahad walaupun esoknya dah start balik kelas minggu baru. Well, nak kata apa lagi.

Last time aku buat doodle Liyana (Liyana apanye? Serius aku nak tertaip Liyana Manan weh -_- ). Sebenarnya aku buat doodle Fatin Liyana! Tu la sepanjang minggu lepas banyak sangat baca pasal gosip Hanez Suraya tu. Hahahaha k geli nak gossip gurlss gossip gurlss dengan artis ni.

Tapi sebenarnya, aku dah buat doodle lain lebih awal dari doodle FL tu. Tapi aku gi cover story FL dulu dari yang ni memandangkan semalam I excited terlebih je bila FL tinggalkan comment kat IG I hahahaha

Doodle yang aku buat tu ialah doodle untuk bestfriend aku. One of Fo9 (Friends of 9 pepoyo sikit zaman sekolah kan, ada nama gang. Tapi kekal sampai sekarang so suwit hahaha)



Say hi to Dr. Kamaliah T'ng! Kamaliah ni mixed Malay-Chinese, and T'ng tu surname ayah dia. kawan-kawan aku ada jugak yang perasan dia ni kat FB aku, and mesti la ada tanya kenapa nama ada T'ng tu. Tu baru aku. Belum lagi dia sendiri yang dari sekolah lagi dah asyik kena menjawab je soalan orang pasal nama tu haha. Antara yang aku ingat dia cerita dulu, masa dia pergi lawan debat kat mana tah, ada orang tanya T'ng tu apa? Tengku ke? Wahwah :')

Kamaliah amik course sama dengan aku. Dental rules! Haha. Tapi dia dah third year now kat USM Kubang Kerian. Hi kakak third year :')

Ni dah apa pulak dah macam entry biografi Kamaliah je.



Aku lukis outfit Kamaliah ikut dalam gambar ni! Please la kata ada iras-iras outfit dia yang sebenar. Haha. And Kamaliah request nak ada extra accessory, dia nak ada stethoscope dia jugak. Dia ni pelik sikit, sebab stethoscope dia kaler bright orange.. Ingat lagi sebab dulu dia kata nak nampak menyerlah and senang cari -_-''

Actually dia dah mintak aku lukiskan doodle since last year lagi. Katanya nak buat phone casing. Taktau la jadi ke tak. Sebelum aku balik cuti raya lagi hahaha namun aku ini insan yang alpa. So untuk mengubati kelukaan di jiwanya, aku offer untuk lukis dia first sekali lepas aku dapat Bamboo aku tu. And memang aku buat pun apa yang aku janji tu. Tapi kiranya illustration ni adalah yang kedua aku buat guna Bamboo selepas first trial aku yang buruk gila shaking-shaking everywhere tu.

Tang mata, tak usah cakap. Hahaha yang penting Kamaliah gembira aku lukis mata bulat instead of mata sepet satu garis kakakaka. Dasar taknak berpijak di bumi yang nyata!

Love you friend. Gambatte! *tetiba*

I'm taking orders to make illustration.
Click here for details.

No comments:

Post a Comment