Order Guidelines

Saturday, March 8, 2014

OMG It's Fatin Liyana On My Instagram!

Assalamualaikum

Ceheh tajuk nak gempak aje. Haha. Semalam, well, still dalam mood excited dapat graphic tablet kan, lalu aku terus memikirkan untuk melukis apa (read: siapa) lagi. Then aku teringat Fatin Liyana. Well, sebab aku suka dia! Haha. Siapa yang tak kenal dia, boleh baca blog dia honeykoyuki.blogspot.com

Aku telah memilih gambar FL masa dia pergi trip ke South Korea dulu. This is the entry. And this is the drawing I made!


Aku sangat suka coat FL ni. Dah la aku memang suka winter coat kaler merah berbutang besar dan ber-double breasted. Namun hingga kini aku tidak dapat memilikinya.. Satu-satunya winter coat yang aku ada ialah sehelai pea coat berwarna merah perlahan yang berbutang besar hanya di area leher dan single breasted :'( tsk tsk takpe lah Manipal tak sejuk pun wakakaka. Winter coat tu aku beli kat Mumbai sebab masa tu on the way nak naik ke utara yang sho shejuk shejuk hikhik








Daripada tiga gambar FL yang aku pinjam sat dari blog dia, hehe, aku terjemahkannya ke dalam lukisan aku cewaaah. Dah buat sehabis mungkin dah untuk kelihatan sama, terutamanya part tudung tu. Walaupun lukisan tu nampak keras sikit. Yela ni first time aku lukis kat dalam laptop badan yang ada gaya sikit, takde tangan straight di sisi dan kaki tegak seperti menyanyi lagu Negaraku yang lazim aku buat sebelum ni. Hihi

And kemudiannya, semalam aku upload kat Instagram dan dengan yakin dirinya pergi mention nama FL di situ. Dan caption lak kengkonon macam tak kisah la derr FL nak tengok ke tak walaupun dia dapat notification, sebab mesti hari-hari FL dipenuhi dengan notifications likes dan comments dan followers baru kat IG dia, dan kemungkinan untuk dia terperasan notification dari aku tu adalah sangat tipis. Namun, jauh di dasar hati, memang la aku berharap dia tengok walaupun tak like mahupun komen! Hahaha

Namun, pada pagi ini.. ketika aku baru pulang dari kelas, aku pun merehatkan diri di atas katil, sambil on wifi kat phone, dan dapat la notifications IG. Wah, ada orang like.. bisik hatiku hewhew, dan tiba-tiba mataku tertancap pada sesuatu.

IT WAS HER! Fatin Liyana did noticed me! She liked and commented on the picture! Hahahahaaa I'm so happy that I shouted in my room. K beria je lebih. Walaupun maybe ada orang kata, ala FL je pun, kenapa happy sangat.. tak kurang juga ada kawan yang "Wah FL komen kat kamu?? Mana mana?!", tapi kalau aku nak happy jugak, biarkan je la aku nak happy hahahaha. Well, I sometimes feel inspired when reading her blog, tambah-tambah cerita dia pasal study last minute nak exam la, and macam-macam lagi. Tak kenal maka tak cinta. Cewah.






At least FL penah tinggalkan comment kat aku bluek kbai. Hahaha



I'm taking orders to make illustration.
Click here for details.

No comments:

Post a Comment